Gumi kisokos

(*)

A (*)-gal a BMW által jóváhagyott (elsőszerelésű) gumikat jelöltük. Más gépjárművekre is fel lehet szerelni. 


3PMSF

3 Pics Mountain Snow Flake : winter tyre with high performance guaranteed.


Alfa Romeo

Alfa Romeo OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


AM2

Az Aston Martin elsőszerelésű gumi garnitúrája. Más autókra felszerelhető.


AM4

Aston Martin OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


AM6

HYUNDAI SANTA FE első szerelés. Bármelyik más autóra felszerelhető.


AM8

Az Aston Martin elsőszerelésű gumi garnitúrája. Más autókra felszerelhető.


AM9

Az Aston Martin elsőszerelésű gumi garnitúrája. Más autókra felszerelhető.


AMR

Az Aston Martin elsőszerelésű gumi garnitúrája. Más autókra felszerelhető.


AMS

Az Aston Martin elsőszerelésű gumi garnitúrája. Más autókra felszerelhető.


AMV

Aston Martin OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


AO

AUDI számára kifejlesztett gumi, más autóra is fel lehet szerelni.


AO1

AO1 : Audi Genuine Tyre Más autóra is felszerelhető.


AO2

AO2 : Audi Genuine Más autóra is felszerelhető.


AOE

Audi számára kifejlesztett defekttűrő gumi. Más autóra is felszerelhető.


B

Nehéz motorra kifejlesztett keményebb szövetváz.


B1

A Bentley elsőszerelésű gumija. Másik autóra felszerelhető.


C1 Viper

Dodge VIPER OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


Chevrolet

Chevrolet OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


Chrysler

Tyre developed for Chrysler, Más autóra is felszerelhető.


ContiSeal

Self-sealing standard production tyres: speciális kezelésnek köszönhetően a gumi defektálló.


ContiSilent

Conti csendes technology


CP

Japánban gyártott gumi


DA

DA: szépséghibás gumiabroncs, melyet a gyártó által 100%-ban egyenértékűnek igazolt. Jó vételt jelent.


DEMO

Olyan gumi, melyet már fel-, és leszereltek. Legfeljebb néhány métert futott. Új terméknek felel meg.


Denloc

Denloc


Dodge

Dodge OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


DOT

A gyártás évét 4 szám adja meg.


DSST

Dunlop Self-Supporting Technology: Dunlop defekttűrő abroncs.


DT

Different Tread Design: a futófelületen két mintázat keveredik.


DT1

DT1: továbbfejlesztett futófelület, új Michelin profil.


E-mark

E-mark : approval by the ECE/EC


EMT

Goodyear EMT jelentése Extended Mobility Tires: Goodyear defekttűrő gumi


F

BMW K1200S 2005-re gyártott első szerelés. Más motorra felszerelhető.


FC

Studded flank


Fi

Fiat elsőszerelésű gumiabroncs. Más autóra felszerelhető.


FO

FORD első szerelés. Más autóra felszerelhető.


FP

Felnivédő profillal rendelkező gumi.


FR

Felnivédő peremmel kialakított gumi.


Front/Rear

Első/Hátsó


FSL

Felnivédő profillal ellátott gumi.


G1

G1: eltérő méretű a futófelület a G1 jelöléssel ellátott, vagy anélküli gumik esetében. Ha autója négykerékmeghajtású, akkor 4 db G1 abroncsot kell rá szerelni.


GG

YAMAHA FZ6 első szerelés. Más motorra felszerelhető.


Hard

Kemény gumi


HO

HONDA elsőszerelésű gumi garnitúra. Más autókra  felszerelhető.


HRS

A Hankook defekttűrő gumiabroncsa.


HZ

Bridgestone OE: tyre chosen by car manufacturers


J

A Jaguar elsőszerelésű abroncsa. A gumi más autóra felszerelhető.


JRS

Jaguar OE tyre. Más autóra is felszerelhető.


K1

Gumi K1 - puha - gumi


K2

Gumi K2, félkemény gumiból.


LRR

(Low rolling resistance) Jobb általános teljesítményt nyújtó gumikeverék.


M+S

Mud + Snow: sár és hó gumi


MC1

Mc Laren által jóváhagyott gumi. Más autóra felszerelhető.


MFS

Max Flange Shield: felni peremét védő gumiprofil. Védi felnijét a padkázás ellen, vagy más ütődésektől.


MGT

MASERATI első szerelés. Más autóra szerelhető.


ML

Tyre with reinforced nylon carcass


MO

Mercedes számára kifejlesztett gumi. Más autóra felszerelhető.


MO1

SL AMG autók speciális márkája.


MOE

MOE: Mercedes defekttűrő gumi.


N0

Porsche által jóváhagyott gumiabroncs.


N1

Porsche által jóváhagyott gumiabroncs.


N2

Porsche által jóváhagyott gumiabroncs.


N3

Porsche által jóváhagyott gumiabroncs.


N4

Porsche által jóváhagyott gumiabroncs.


N5

Porsche által jóváhagyott gumiabroncs.


NHS

Not for highway service


Oldtimer

Veterán autó abroncs


OWL

Outline White Letters: fehér kontúros feliratozású gumi.


OWLS

Outlined White Letters Size.


PE

Renault-ra gyártott első szerelés. Más autókra felszerelhető.


PR

Oldalfal erősségét jelöli. PL: 8PR


RB

A gumi feliratozása fekete színű, fehérrel kontúrozott.


RBL

Raised Black Letter: fekete színnel feliratozott gumi.


RBT

Raised Black Letters Tubeless: fekete színű, domborfelirat a gumi oldalfalán.


Rebuilt tyre

Rebuilt tyre = same performance as a new tyre.


Renault

Renault márkájú autókra gyártott első szerelés. Más autókra felszerelhető gumi.


Retreaded

Futózott gumi.


RO1

Audi Quattro, nevezetesen RS4, RS6, stb. autókra kifejlesztett gumi. Más autóra felszerelhető.


RO2

Audi Quattro, RS4, RS6 et RS8 autókra jóváhagyott gumik. Más autókra felszerelhetők.


ROWL

Raised Outline White Letters.


RPB

Rim Protection Bar: felnivédő gumi.


RSC

Tyres heat quickly and provides very good grip in the rain.


Run Flat

Defekttűrő gumi.


RWL

Raised White Letter: fehér színnel feliratozott gumi.


RWLS

Raised White Letter


S1

Az új zajkibocsátási szabványoknak megfelelő gumik.


SBL

Serrated Black Letters: a gumi oldalfalán fekete színű, barázdált betűk.


Semi-Slick

Semi-slick tyre.


Slick

Sima gumiabroncs.


Soft

Puha gumikeverék


Spare wheel

Pótkerék


SSR

SSR (Self Supporting Runflat): Continental defekttűrő gumi.


Studdable

Szegezhető gumi.


Studded

Szögesgumi.


Supersoft

Supersoft rubber


TRX

Low profile tyre


TT / TL

Tömlős gumi / Tömlő nélküli gumi 


V1

Új gumikeverék nagyobb teljesítményért.


VO

VW OE tyre. Can be mounted on other cars.


VOLVO

Volvo OE tyre. Can be mounted on other vehicles.


VSB

Vertical Serrated Band: a gumi oldalfalát vékony lemezekből álló finom barázdasor borítja az egyedi megjelenés érdekében.


VW

Volkswagenen elsőszerelésű abroncs. Más gépjárműre felszerelhető.


VZ

Bridgestone OE


WL

White Letter: fehér feliratozású oldalfal.


WLT

White Lettering


WSW

White Side Wal: a gumi oldalfala fehér színű.


WW

White Wall: fehér oldalfalú gumi


XL

Megerősített gumi, magasabb terhelési index


XRP

Extended Runflat Performance


Yellow

Medium rubber


ZP

A Michelin defekttűrő technológiája.


ZPS

Yokohama Runflat Tyre: abbreviation used by Yokohama.


ZR

No difference between an R and a ZR tyre with the same speed rating (ZR covers V, W or Y). ZR does not necessarly appear on the flank.

 

Főbb defekttűrő gumijelzések összefoglalva:

ZP = Michelin defekttűrő gumi

SSR = Continental defekttűrő gumi

ROF = Dunlop és Goodyear defekttűrő gumik

EMT = Dunlop és Goodyear defekttűrő gumik

Run Flat = Pirelli defekttűrő gumi

RFT = Bridgestone defekttűrő gumi

BSR = Bridgestone defekttűrő gumi

 

A Demo gumikról

A demo gumi olyan abroncs, melyet felszereltek, leszereltek és legfeljebb pár kilométert futott. Az alábbi esetek valamelyikében lehetett használva:

  • Autószalonban
  • Kamionon, vagy vonaton történő szállításhoz, autóra szerelve

A demo gumira ugyanolyan jótállást nyújt a gyártó, mint egy új gumira. Mintázatának csatornamélysége legalább 99%-ra biztosított.

A demo abroncsok tehát új guminak felelnek meg és pénzmegtakarítást tesznek lehetővé, hiszen akár 10%-kal olcsóbbak, miközben optimális biztonságot nyújtanak.

 

A TARGUM,ÉS PROFIL FUTÓZOTT GUMIABRONCSOKRÓL!

 

Újrafutózott gumik – egy költséghatékony megoldás

Sokan hallottak már a gumiabroncsok újrafutózásáról, mégis néhány emberben ellenérzések élnek az újrahasznosított gumikkal szemben. Pedig nem kellene, mert ezek a gumik már rendkívül jó minőségűek a számítógépes technológiának köszönhetően.Az ilyen módon felújított abroncsok azonos futásteljesítménnyel bírnak, áruk viszont szinte csupán fele az újaknak.

Az újrafutózás az 1980-as évek elején indult Németországból és Olaszországból, elsősorban a fokozott gumihiány miatt. A gyártás technológiája ezekből az országokból származik, mely során az elhasznált gumiabroncsokat égetés helyett újrafelhasználják, így duplázva meg a gumik élettartalmát.

A felújítás során szigorú szabályoknak kell megfelelni, melyet az ENSZ EGB108-as rendelete ír elő. A gyártás során először kiválogatják és ellenőrzik a felújításra szánt prémium kategóriás gumikat, majd eltávolítják a futófelületet és a feliratokat a gumi oldaláról, ügyelve arra, hogy a szerkezete ne sérüljön. Ezután kapja meg az abroncs az új futófelületet és a feliratok elhelyezésére alkalmas oldalsó gumiréteget. A következő lépés a gyártás során a vulkanizálás, mely során két fő eljárást alkalmaznak. A melegfutózás (személy,4X4 és kisteher abroncsoknál) során a teljes futófelületet és oldalfalat nyers gumiból állítják elő,majd vulkanizálják, míg hidegfutózáskor (teherautó gumik) egy már kész futófelületet rögzítenek a abroncsra. A futózó üzemek a nagy gyártók,mint Michelin, Continental, Dunlop kifutott mintázatainak formasütőit vásárolják meg,ezért sokszor az ilyen abroncsok mintázata ugyanaz,mint a felsorolt márkák régebbi mintái.

A gyártás végén leellenőriznek minden elkészült gumiabroncsot, próbapadon vizsgálják az előírt 2.2 bar helyett 4.5 bar nyomáson. Ezek a korszerű technológiával gyártott abroncsok ugyanúgy néznek ki,mint új társaik,és ugyanaz a garanciális feltételek vonatkoznak rá,tehát új abroncsként kezelik őket.

Az újrafutózásra a Nemzeti Közlekedési Hatóság adja az engedélyt és a TÜV szúrópróbaszerű, nagyon szigorú ellenőrzéseket végez.

Az újrafutózott gumik felhasználói között vannak taxisok és amatőr autóversenyzők is, ugyanis ezen abroncsok ára kb 60%-a egy újénak, futásteljesítményük pedig azonos, 60-70 ezer km. Azonban nem csak az alacsonyabb költségek miatt érdemes ilyen gumikat választani, hanem mert így a környezetünket is óvjuk a fölösleges hulladékoktól, nem beszélve egy új gumiabroncs elkészítésének energiaigényéről.

Abroncstípusok

Nyári abroncs

Ez az abroncs száraz útfelületen ideális, mert az a környezeti feltétel, amikor tapadóképessége a legmagasabb. Nedves talajon csökken a nyári gumi teljesítménye.

A biztonsághoz fontos feladat az abroncsok megfelelő állapotban tartása. Ha a gumi nagymértékben kopott, veszít hatékonyságából, és akár veszélyessé is válhat.

 

Téli abroncs

Néhány országban kötelező a téli gumik használata. Magyarországon nem előírás.

Javasolt viszont téli gumi felszerelése november és március között, ha a hőmérséklet 10°C alá süllyed.

Ügyelni kell az ilyen abroncs kopására. Ha kopottak, többé nem hatékonyak sem havas, sem nedves úttesten. Ha a futómintázat 3 mm-nél alacsonyabb, az optimális tapadás érdekében javasolt cserélni őket.

 

Négyévszakos abroncs

Négyévszakos gumival télen is, nyáron is kielégítő feltételekkel tudja járművét használni. Ez az abroncs kompromisszum a téli és a nyári gumi között.

Mindazonáltal, kevésbé hatékony, mint egy nyári gumi száraz talajon, vagy egy téli gumi havas úton.

Nagyon fontos az abroncs állapota. Ellenőrizni kell, mert fontos szerepet játszik biztonság szempontjából.